Saturday 3 November 2012

Legoland......Aku datang......

Assalammualaikum wbt.....

Legoland.....Aku datang.....Saja nak cerita ya...semalam rombongan sekolah aku yang diketuai oleh Cikgu Ida Royani telah pergi melawat ke 'Legoland'....Lebih kurang pukul 8.00 pagi, rombongan sekolah kami pun bertolak ke sana....Kami pergi dengan dua buah bas.....huh....dari mula bas bertolak lagi murid-murid semua da teruja sangat-sangat nak p Legoland....Akhirnya, lebih kurang pukul 12.05 tengahari kami pun selamat sampai ke sana....Syukur Alhamdulillah......

Perjalanan selama lebih kurang 4 jam ( masa dicampurkan dengan waktu makan-makan kat Pagoh) tak terasa sebab dalam bas dok layan vcd....Hah.... bila nampak je perkataan 'Legoland'....apalagi...sukanya budak-budak....Aku? suka juga...he...he...he......yalah...mana taknya nilah tempat ke enam di dunia yang ada 'taman permainan lego' ni......memang sangat cantik tempat ni...warna merah, biru, kuning, hijau melatari semua tempat....unik....klasik....dan....luarbiasa....

Hah...nak pesan...kalau anda semua kat luar sana nak pegi, jangan lupa bawalah payung atau topi...cuaca tak menentu...lagi satu....main lah puas-puas semua permainan kat sana ya sebab aku tak main semua....satunya, sebab masa tak cukup...keduanya sebab banyak permainan yang terpaksa tunggu 'Q', masa berjalan terlalu pantas.....kena cepat-cepat ya bergerak dari satu tempat ke satu tempat....rugi tak main semua permainan kat sana....

Paling tidak dapat aku lupakan ialah bila aku dan kawan-kawan naik permainan 'roller coster'....Sebelum naik semua teruja sangat.....macam bagus je...macam tak takut....Hah...bila dah mula bergerak laju...apalagi masing-masing menjerit....."aaaaaaaaaa"......"aaaaaaaaaaa....." Aku dengan Cikgu Huda...terjerit-jerit ketakutan...gayat...tapi...puasnya hati sebab dapat beranikan diri mencuba....pas ni taubat tak nak cuba lagi....bukan permainan tu tak bagus tapi aku yang tak tahan...pening sangat-sangat....

Lebih kurang pukul 5 petang kami semua bergerak pulang...Dalam bas....macam biasa aku pun zzzzzzzz.....Hujan la pulak....sejuk....mata pun layu....Hah....ringkas kata, memang best sesangat p 'Legoland'....rasa tak puas dan pastinya....'Legoland......Aku datang lagi......' 

Jum....kita tengok-tengok gambar kat sini.....


Legoland....Aku datang.......

Taula tak pegi Mesir.........
Mmmmmm....ni namanya tak puas main tembak-tembak kat dalam tadi...he...he....

Tu dia ei........
Ewah...ewah bule.....he...he....
Cak.........

Cikgu Ida Royani....orang kuat rombogan tengah berurusan....Terimakasih Cikgu Ida.....


Jadi....macam biasa...di sebalik cerita ini...ada hikmahnya....iaitu......perasan tak.....?....Hanya dengan 'sekeping'  'lego' sahaja ianya dapat mencipta fenomena luarbiasa dengan terbinanya 'taman permainan' yang sangat luas dan terkenal di dunia....So, apa kata kita bukakan minda bahawa tiada yang mustahil kalau kita hendak mencipta sesuatu yang luar biasa jika kita melaksanakan sesuatu kerja bukan dengan biasa-biasa.....


Sekian, Wassalam....jumpa lagi dengan cerita yang lain pula ya.....







No comments:

Post a Comment