Monday 26 November 2012

Ombak tangisan

Bumi Palestin runtuh lagi....
kali ini lebih dasyat dan pedih
ombak tangisan bersulamkan darah
darah bersulamkan nyawa
nyawa hilang...terpisah jasad...terpisah segala...

Kala ini hatiku menangis....
air mata menitis...
saat mata terpana memandang wajah-wajah duka
raungan yang bergema adalah nestapa
Kau yang bernama Israel...
menanglah kau saat ini...
banggalah kau dengan dendam berapi
gembiralah kau dengan peluru yang menembusi
tubuh manusia yang tidak bersalah apa-apa
kau memang rakus...kejam....dan gila..
hatimu sungguh hanyir...busuk...kotor...dan hina...

Wahai wajah-wajah sengsara....
aku tak dapat memberi sepertimana yang kau minta
hanya doa yang sentiasa bergema
dari sudut hatiku yang berdarah...
Ombak tangisanku tak pernah berhenti
sehingga aku berasa takut setiap hari
kerana kala aku nyenyak tidur di sini
kau berjaga melindungi diri
namun tidak sekali aku terputus
doa-doa yang kuutus
adalah harapan murni dari hatiku yang tulus...

Kali ini..saat ini...tika ini...aku menangis lagi.....

No comments:

Post a Comment