Monday 5 November 2012

Terharunya........

Assalammualaikum wbt semua.

Aduh.....terharunya........nak tau apa yang aku terharukan sangat ni....Ni la nak cerita sikit ya....pagi tadi masa aku masuk kelas 1 Bakri....Tiba-tiba....aku dapat satu sampul surat daripada anak muridku namanya Adriana....comel budaknya....Mulanya, aku ingatkan kapal terbang kertas yang dia bagi pada aku.....tapi bila bila aku buka jer...jeng....jeng.....aduh....terharunya.....Nak tau apa dia....Jum....
Hah...tengok ni.....so sweet.......
 


Tengok tu......warna-warni tulisannya......... comelnya.....
 

Apa yang buat aku terharu sangat ialah.....tinggal 4 hari je lagi nak habes sesi persekolahan tahun 2012 ni....tapi Adriana telah memberikan aku sesuatu yang sangat manis untuk seorang guru seperti aku....

Kepada Adriana, terimakasih sayang.....Cikgu Dee sangat menghargai hadiah daripada kamu.....Sebab itu, Cikgu Dee abadikannya di blog ini....Pesan Cikgu Dee, Adirana belajar rajin-rajin ya....jadi anak yang baik...murid yang baik.....Cikgu Dee akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kejayaan kamu ya.....

Cikgu Dee saaaaaaaayaaaaannnnngggggg kat Adriana..............

Hah, di sebalik cerita ini....apa ya hikmahnya....? Hikmahnya ialah....apabila kita memberikan sesuatu yang bermakna kepada anak-anak murid kita, sentiasa berkasih-sayang dengan mereka, memberikan perhatian yang sewajarnya, memberikan motivasi....memberikan ilmu yang tidak terperi....sesekali mendengar keluhan dan 'aduan' mereka....inilah yang kadang-kadang dihadiahkan kepada kita.....ianya sangat jujur....sangat manis...sangat comel.....yang lahir dari hati mereka yang tulus suci.....walaupun hanya dari sehelai kertas tetapi luahan hati mereka sangat ikhlas......

Jumpa lagi ya.....Bye....

No comments:

Post a Comment